Naklejki mogą przybierać rozmaite formy i kształty, są nawet wypełniane tworzywami sztucznymi. O różnych poligraficznych gadżetach.
Konkurencyjność poligraficzna
Firmy poligraficzne co raz prześcigają się w cenach, druk staje się coraz tańszy, ponieważ drukarki dla domowych użytkowników maja coraz więcej funkcji i są coraz wyższej jakości. Teraz dobrą drukarkę atramentową można kupić za około 300 zł i jest to ona wystarczająca do druku np. zdjęć do domowego albumu.
Ponad to nowoczesne technologie druku są bardziej oszczędne niż te sprzed 20 lat, co również oddziałuje na cenę końcowego produktu. Wiele firm dorzuca dodatkową ilość kopii druku gratis, albo oferują spore zniżki przy kolejnych zakupach. Poszerzanie portfolio usług oraz prześciganie się w jakości druku to wszystko nabiera coraz szybszego tempa. Z czego oczywiście zadowoleni są głównie konsumenci.
Branding na produkcie
Etykiety to głównie papierowe nadruki naklejane na klej wodno-rozpuszczalny do butelek. Pierwsze co przychodzi na myśl kiedy ktoś mówi o etykietach to etykiety na butelkach, na przykład piwa.
Etykieta to tak na prawdę pierwsze na co patrzymy przy wyborze produktu, więc warto zadbać o jej najlepszą jakość i wykonanie. Dobry projekt to podstawa, jednak źle wykonane drukowanie może zepsuć efekt końcowy,a tego nikt by nie chciał.
Najpopularniejszy rodzaj druku
Druk offsetowy to najpopularniejszy rodzaj druku w dzisiejszej poligrafii. Co prawda ma wiele odmian i stosuje się różne techniki i materiały (farby, papier). Główny podział to druk na zimno, gdzie farba utrwala się poprzez wsiąkanie w papier. Podczas gdy offset 'na gorąco' gdzie zadrukowana wstęga papieru przechodzi przez tunel suszący.
Klasyczny offset (wodny) wiąże się z użyciem wałków wodnych i powierzchni hydrofilowe i hydrofobowe, jednak rezygnuje się już z tej metody ze względu na trudność w uzyskaniu dobrego balansu środowiska wodnego i farby olejnej.
Następcą tej metody jest druk offsetowy bezwodny gdzie zamiast wody stosuje się formy silikonowe.