Jak tanio dojechać do pracy za granicę?

g definicji Europejskiej Komisji Gospodarczej, Eurostatu i Międzynarodowego Forum Transportu jest to pasażerski mechaniczny pojazd drogowy przeznaczony do przewozu więcej niż 24 osób (wliczając kierowcę) i posiadający wyłącznie mi

Jak tanio dojechać do pracy za granicę? ink

Autokar kontra autobus

Autokar (autobus turystyczny, autobus dalekobieżny) ? autobus przystosowany do przewozów pasażerskich na duże odległości, na trasach międzymiastowych i międzynarodowych. Według definicji Europejskiej Komisji Gospodarczej, Eurostatu i Międzynarodowego Forum Transportu jest to pasażerski mechaniczny pojazd drogowy przeznaczony do przewozu więcej niż 24 osób (wliczając kierowcę) i posiadający wyłącznie miejsca siedzące

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autokar


Najlepsze środki transportu dla pracowników

Chociaż istnieje wiele możliwości co do transportu pracowników do takich krajów, jak Niemcy czy Francja, większość osób wykorzystuje przewozy busami. W porównaniu z innymi środkami transportu takimi, jak kolej czy przelot samolotem, transport busem jest naprawdę tani. Pozwala to na zminimalizowanie kosztów, które wliczają się w koszt takiej eskapady. Dla osób wyjeżdżających do pracy ma to bardzo duże znaczenie, więc nic dziwnego, że to właśnie busy są najpopularniejsze wśród podróżujących za pracą. Co więcej, transport busem jest bardzo opłacalny również z tego względu, że obecnie możemy znaleźć oferty wyjazdów krajowych i zagranicznych startujące właściwie z większości sporych ośrodków miejskich, jak na przykład z miast wojewódzkich.


Historia autobusów w Polsce

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).

Po 1945 produkcja autobusów władze postanowiły rozwinąć dwa duże zakłady w Jelczu i Sanoku. W Jelczu budowano autobusy miejskie i pojazdy na licencji zagranicznej (czechosłowacka Škoda 706, później francuski Berliet, opracowano także hybrydę francuskiego nadwozia z węgierskim podwoziem Ikarusa 260). Sanocka wytwórnia wyspecjalizowała się w midibusach (kolejne wersje autobusów San, później bardzo udany Autosan H9), przeznaczone na trasy dalekobieżne.

Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.

W Polsce swoją działalność także prowadzi firma MAN Bus Sp. z o.o. ? spółka należąca do koncernu MAN, specjalizująca się w produkcji autobusów miejskich. Posiada dwa zakłady produkcyjne: finalny w Sadach w gminie Tarnowo Podgórne koło Poznania, oraz zakład produkujący szkielety stalowe autobusów, podwozia autobusowe i podzespoły do nich w Starachowicach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Autobusy_w_Polsce



© 2019 http://www.krakow-mieszkanie24.waw.pl/